Dlaczego warto inwestować w remarketing?

Prowadząc firmę, na pewno jesteś świadom tego, jak ważna jest dla niej reklama. Pamiętaj, że od sposobu, w jaki się promujesz, zależy to, jak skutecznie będziesz pozyskiwał nowych klientów. Jeżeli w dalszym ciągu szukasz dla siebie odpowiedniego kanału promocji, warto zainteresować się remarketingim.

 

Co to jest i jak działa remarketing?

Na to pytanie odpowiemy na przykładzie sieci reklamowych Google. Wyobraź sobie, że inwestujesz w reklamę Google Ads. Masz świadomość tego, że potencjalni klienci potrzebują czasu do podjęcia decyzji o zakupie lub dokonaniu innego, cennego dla Ciebie działania. Dlatego chcesz, aby użytkownicy, którzy odwiedzili już Twoją witrynę, dostawali przypomnienia o Twojej firmie, by sprawić, że ponownie odwiedzą stronę – być może w momencie, w którym będą już gotowi do dokonania zakupu.

 

Można to najprościej i najszybciej osiągnąć, wykorzystując kampanie remarketingowe w sieciach reklamowych Google. Gwarantują one bardzo dużą skuteczność, efektywność i możliwość monitorowania rezultatów. Remarketing aktywnie wykorzystuje ciasteczka cookies, które są niewielkimi plikami tekstowymi zapisywanymi na komputerach użytkowników, wchodzących na wybrane strony. Dlatego osoba, która odwiedziła Twoją witrynę i nie wykonała na niej żadnego pożądanego działania lub użytkownik, który rozpoczął zamawianie produktów, ale z pewnych powodów nie dokończył transakcji, otrzyma za pewien czas przypomnienie. Pojawi się ono wtedy, kiedy wejdzie na inne strony, które są tematycznie powiązane z Twoją witryną.

 

Jakie korzyści może dać Twojej firmie kampania remarketingowa?

Jedną z wielu korzyści tego typu kampanii jest ponowne dotarcie do potencjalnych klientów, którym wątpliwości nie pozwoliły za pierwszym razem sfinalizować zamówienia. Remarketing to bardzo korzystne rozwiązanie szczególnie dla firm, które handlują drogimi produktami, bardzo kosztownymi w zakupie. Zdecydowanie się na ich kupno wymaga pewności, że dany produkt jest nam potrzebny i jego posiadanie przyniesie nam określone korzyści, a firma, która go sprzedaje, zasługuje na nasze zaufanie.

 

Reklama Twojej firmy, która dyskretnie pojawia się na innych stronach, zwiększa świadomość marki i wywołuje zainteresowanie nią ze strony odbiorcy. To doskonały sposób na poinformowanie potencjalnych klientów o aktualnych promocjach, a także skierowanie w ich stronę spersonalizowanego komunikatu. Aby uruchomić remarketing w swojej firmie, możesz spróbować zrobić to samodzielnie lub skorzystać z usług agencji reklamowych, które specjalizują się w marketingu internetowym i dają pewność, że cała kampania będzie dobrze skonfigurowana.